RSS
أهلاً و سهلاً بكم في نشراتنا الإخبارية لخناقات البنات ... كل خناقة و فيها رسالة أتمنى توصلكم ... و نتمنى لكم خناقات آمنه ... مع تحيات ... بنوتة

الخميس، 8 يناير 2009

موبايل

" ماما أنا عايزة أغير الموبايل "
" ليه يعني ؟ هو اللي معاكي خلاص اتكل على ربنا ؟ هو لحق "
" هو لحق إيه يا ماما ؟ ده بقالو 3 سنين معايا "
" و هم 3 كتير قوي يعني ؟ "
" يا ستي أنا عايزة أغيره ، فيها إيه دي ؟ "
" يا سلام ؟ و احنا فاضيين لك انتي و موبايلك ؟ مش كفاية مصاريفك و مصاريف الكلية و مواصلاتك ؟ "
" و هو في إيه يعني لما أقول عايزة أغيره ؟ الله ! مش بتاعي ؟ و بعدين .. "
" و لا بعدين و لا قبلين ، أنا مش موافقة ، كفاياكو مصاريف و دلع "
" لا في قبلين و بعدين ، مش لما تسمعي باقي الكلام الأول تبقي تزعقي ؟ "
" ناعام ، ليه إن شاء الله ؟ و هو انتي اللي هتمشي كلامك عليا ؟ "
" أنا مقولتلكيش حاجة أصلاً ، مش لما أبقى أقول حاجة تبقي تزعقي ؟ "
" امشي يا بت من هنا ، آل موبايل آل ، طب جربي تقولي لباباكي و أنا هاقوله لأ ، و نشوف مين اللي هتمشي كلامها على التانية "
" بقى كده ؟ طااايب ماشي "

......

" أنا عايزة أغير الموبايل "
" يا رب ارحمني ، احنا مش اتكلمنا في الموضوع ده قبل كده ؟ "
" لأ ما اتكلمناش ، سيادتك أعدتي تزعقي بس "
" يا شيييييخة ، طب اتكلمي "
" عايزة أغير الموبايل "
" عرفنا و بعدين ؟ "
" من فلوسي يا ستي مش من مصروف البيت و لا من فلوس بابا ، حلو كده "
" آآآآآآه ، طب مش كنتي تقولي من قبل كده بدل الخناق "
.. يا فرحتي دلوقتي أنا اللي غلطانة ، يا رب ارحمني .. " و هو انتي سيبتيني أكمل كلامي ساعتها ، و الله لو كنتي سمعتيني للآخر كنت هاقولك بس انتي اللي بتستنيش عليا "
" ماشي يا لمضة ، نهايته ؟ "
" عايزة أجيب موبايل فيه إمكانيات ، بلوتوث ، ميموري ، كارت ، كاميرات و نت و أوفيس "
" هاه ؟ نعم ؟ و ده منين ده "
" من بره لأنه ممنوع هنا "
" و مين اللي هيجيبه إن شاء الله ؟ "
" أنا عايزة أقول لبابا يشوفهولي قبل ما ينزل أجازة أو يخلي حد من صحابه في الإمارات يشوفهولي "
" طب و بعدين ؟ "
" دي بقى و لا قبلين ، يشوفه و يقولي بكام "
" و هو هيبقى بكام تقريباً ؟ " .. بتوجس طبعاً .. ربنا يستر من البلوة دي و أفكارها ..
" بحوالي تلاتلاف مصري "
" كااااام ؟ ليه إن شاء الله ؟ "
" عاجبني "
" و مش عاجبني "
" و هي مين اللي هتجيبه ؟ مش أنا برضه و للا أنا بيتهيألي ؟ "
" لا و انتي الصادقة ، بتخرفي ، امشي يا بت من هنا "
" لأ مش ماشية بقى ، و عايزة أجيب الموبايل ، ما قلنا أنا اللي هادفع "
" طب انتي حرة ، بس مترجعيش تقولي عايزة فلوس سلف "
" مش عايزة من حد فيكو حاجة ، هو بابا يجيب الموبايل و أنا هادفع تمنه ، خلصنا ؟ "
" انتي حرة "
... فرجت ، أحمدك يااااااااا رب ...
.. الدور و الباقي على بابا ميطلعش روحي هو كمان ..


و دي خناقة النهاردة
و بما ان الخناقة التانية على الموبايل كانت مع باباها و كانت ممتدة و طويييييييييييييلة
فدي بقى محتاجة خناقة لوحدها
تشوفكو الخناقة الجاية على خير
إيه ده ؟
جزمة طايرة
انزل براسك بسرعة
سلام عليكم
أنا لسه عايز روحي

0 التعليقات:

إرسال تعليق

 
2009 خناقات بنات Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Ezwpthemes. تعريب و تطوير : حسن